Sunday, July 16, 2017

Historical Museum Miami

Towards 6h early it rained. Now it has again 35C and 80% humidity. Sometimes I go to a shop
showing interest, but I just want to cool down a bit under the air conditioning.
Was today on the Atlantic coast overlooking one of the spectacular bridges (Rickenbacker
Causeway).

Then at the Historical Museum Miami. There I dressed as a pirate. And I heard Florida's history was
surprising.

The city makes a fairly clean impression. And not as many homeless as in L.A. (as in Washinton
DC).
No picture postcards seen yet. Neither in the museum nor in shops. Is perhaps not a topic in a
country where social media was invented.


Gegen 6h früh hat es kurz geregnet. Jetzt aber hat es wieder 35C und 75% Luftfeuchtigkeit.
Manchmal geh ich in ein Geschäft und tu interessiert, dabei will ich mich nur ein wenig bei
der Klimaanlage abkühlen.
War heute an der Atlantikküste mit Blick auf eine der spektakulären Brücken (Rickenbacker
Causeway).



Dann im Historical Museum Miami. Da hab ich mich als Pirat verkleidet. Ein Vortrag über
Floridas Geschichte war überraschenderweise auch noch dabei.



Die Stadt macht einen ziemlich sauberen Eindruck. Und nicht so viele Homeless wie in L.A.
(oder gar Washinton DC).
Bis jetzt noch keine Ansichtskarten gesichtet. Weder im Museum noch in Shops. Ist
vielleicht kein Thema im Land, wo Social Media erfunden wurde.