Friday, July 15, 2016

Where are we? - Wo sind wir?

Walking from Cannes via Golfe Juan to Antibes. Nearly no shadow, a challenge. On pilgrims' way Chemin du Calvaire to Chapelle de la Garoupe on Cap d'Antibes, then from East via Bd de Bacon to Antibes . 8 hours! In Port Port Juan I went to tourist information and asked "Where are we?" because I had only my small tourist guide book with me. The answer: "Golfe Juan" Me: "No details, which country?" Astonished she answered: "France!"
Wanderung von Cannes über Golfe Juan nach Antibes. Fast ohne Schatten, eine Herausforderung. Am Pilgerweg Chemin du Calvaire zur Kapelle Chapelle de la Garoupe auf dem Cap d'Antibes, dann von Osten über Bd de Bacon nach Antibes gegangen. 8 Stunden immerhin. Im Hafen Port Juan habe ich bei der Touristeninformation gefragt, wo wir sind. Ich hatte ja nur meinen kleinen Reiseführer bei mir. Die Antwort: Golfe Juan. Darauf ich: Keine Details, welches Land. Die erstaunte Antwort: France!