Popular Topics in this Blog:

Sunday, May 27, 2012

Today's Top Links 20120527

#AfterEffects:

Medical animations

Create A Teleportation Effect in After Effects using Fractal Noise

Expression Toolbox

3D Camera Tracker in After Effects CS6 | CS6 & Creative Cloud Feature Tour for Video

After Effects and 3ds Max MediaSync Bidirectional Link | Interoperability

After Effects Project Files - Title Noise Flares

Adobe - After Effects Scripts

Quick Vignette

#Guitar:

James Burton: The Teen Who Invented American Guitar : NPR

Teach Beginning Guitar Students - Beginner Guitar Books

Difference between revisions of "Guitar/Scale Theory" - Wikibooks, open books for an open world

A Modern Approach to a Classical Instrument: Metal Guitar Lessons

#Music production:

10 Remixing Tips By Eelke Kleijn

10 Fun Ways to Spark Your Creativity and Joy

Funk Clav Synth Tutorial for NI Massive

#Photography:

Simple Tips for Better Portraits – PictureCorrect

Photo Loss: Tips to Prevent It and Recover Pictures – PictureCorrect

Photography Under the Stars

#Photoshop:

Drawing an Indian Girl in Vector Step by Step - Tutorials -


Create Your Own Custom Effects!


Understanding Inner Shadows in Photoshop


Photoshop photo editing


Matching Colors Of Objects Between Photos With Photoshop


Detailed Photoshop Figures Cut Out | Photo Editing


Add a glow to your images in Photoshop


30 Wonderful Photoshop Stamp Brushes for Free


Why I make iPhone photos! - JPG Blog


How to make smoke in photoshop in 5 simple steps


High Roller 3D | Effects Tutorials


Photoshop Disasters: COSMOPOLITAN: PRETTY IN PAINT


Photoshop for Photographers Portrait Retouching


Go Retro Grunge with your Designs in Photoshop


How to Create Facebook Timeline Covers Using Photoshop Design


Photography and Photoshop Editing | Before and After


7 Female Model Silhouettes Free Vector Pack


Detecting Photoshop Fraud


Free Download: 40 Exclusive Photoshop Patterns


5 Cool & Quick Photoshop Shadow Tricks


Photoshop Cs5 - Digital Make Up - Tutorial Video by photo shop tutorial


How to Create a Sci-Fi Giant Tortoise Shelter Photo-Manipulation


Awesome Photoshop Designs To Inspire You - 39 Examples


Add clarity to your images in Photoshop


Photoshop Rulers Tips and Tricks


15 Really Mind Blowing Stone Gadgets


How to improve skin tone in Adobe Camera Raw


Pixy PSD Web Template for Free


How To Make Jeans Pocket Vector in Photoshop


Free Photoshop Tutorial: How to make Captain America’s Shield Replica?


Tip: Create a Lomo Effect in 3 Simple Steps


Content Aware Move Tool in CS6 | Correction Tools Tutorials

#Social #media:

Does Social Media Marketing Really Work? [INFOGRAPHIC]


Effective Social Media Strategies Begin With the Right Tone of Voice


How To Make Social Media A Revenue Stream


The Top 10 Reasons to Use Social Media

#Writing:

7 Great Websites for Writers

UbiksCube, GoodbyeFairground, KinkyNatalie @ DasBach

27.Mai 2012 20h Das Bach


Edelbrand Records lud and viele kamen um Edelbrand-Bands und eine befreundete Band aus deutschen Landen zu hören

"Ubiks Cube"

ist keineswegs ein Schreibfehler. Der Mathematiker, an den hier erinnert wird, hieß Rubik. Vielleicht benötigt die Band das "R" für RRock, denn das ist die dargebotene Stilrichtung. Indie, Rock, Powerpop, was solls. Von allem etwas.

Die Band eröffnet den Abend etwas verunglückt mit Solo-Drums. Das muss exakt kommen, nicht schlapfig. Der Drummer war wohl noch nicht so recht warm gespielt. Es blieb bei dieser Panne.

"Ubiks Cube" liefern gut gespielten Indierock, wobei besonders der Sologitarrist durch Musikalität und Virtuosität überzeugt. Der Sound der Band ist kompakt, die Songs klar strukturiert, rockig und melodiös, der Gesang manchmal zweistimmig. Vor der Bühne unter den Augen des Sängers mit dem Kurzhaar-Irokesen-Streifen war Platz zum Tanzen. Und der wurde genutzt. Na, bei dieser Musik kein Wunder.


"Goodbye Fairground"

aus Deutschland sind zum zweiten Mal in Wien und bringen Deutschpunk wie man sich Deutschpunk vorstellt (Das erste Mal war am 19.September 2011 im Shelter).

Wie auch schon beim ersten Gig im Shelter in Wien nehmen der Sänger und der schlacksige 2-Meter-Bassist die Fläche vor der Bühne in Beschlag und ziehen ihre Show unter Einbeziehung des Publikums ab. Rumtoben und Spaß sind wohl die wichtigsten Elemente der Performance, Lautstärke und Verzerrung die musikalischen Eckpunkte. Dass sich der Bassist seiner Schuhe und Socken entledigt ist ja noch hinzunehmen, dass er die Socken dem Sänger ins T-Shirt stopft war nur für die Zuseher lustig. Das nennt man ACTION [Äktschn]. Diese Band braucht viel Platz; sagen wir besser, eine große Bühne.

Immer wieder faszinierend die Drummerin. Wie kann ein so zartes Wesen so brutal zuschlagen? Von wegen schwaches Geschlecht.








"Kinky Natalie"

aus heimischen Landen bieten instrumentalen Jazz bzw. Jazzrock. Nun ist es mein Problem, dass ich keinen Zugang zu Jazz habe, Jazz ist für mich Kopfwehmusik.

Es wäre aber verdammt unfair, nun auf Grund dieser persönlichen Einstellung die Band beiseite zu schieben. Daher meine Beobachtung: perfekt gespielte Einsätze mit locker gespielten Soli, die selbst dem unbedarften Hörer, also solche Jazz-Vollkoffer wie mir, Können offenbaren. Das muß man neidlos anerkennen. Naja, irgendwie bin ich schon neidisch, wenn ich dem Sologitarrist zusehe und -höre.